Idag är det den fjärde april. Jag har just beställt en egen hemsida, vilket känns jätteroligt. Äntligen kan jag låta fantasin flöda i information och reklam för kaffestugan.
Det är kallt ute, frost i natt igen. En snål vind omfamnade mig kyligt när jag gick min dagliga skogspromenad. Men, våren tränger sig ändå på, vitsippor gör ängarna ulliga, prydnadskörsbäret på Alphem blommar, näsduksträdet lever åtminstone, knopparna är friska. Hoppas det blommar i år, det blir i så fall första året! Och vårt käraste träd, snödroppsträdet är i blomknopp! Ett par veckor till, sen slår det ut!
I morgon får jag hem de första växterna till plantförsäljningen, bärbuskar, några fruktträd och några prydnadsbuskar. Ak-plant startar igen tjugofem år sedan jag lade ned det i Vedum. Kul!
Åsså går vi många i spänd väntan på den stora trädgårdsdagen den trettonde maj, bara en vecka kvar snart ju! Med kändisen Anders Stålhand som konferencier.




Vill bara tacka för en mycket trevlig Trädgårdsdag 2024! Otroligt bra arrangemang för både oss knallar och alla besökare. Vädret var verkligen med oss, vilket gjorde sitt till! Blandningen av utbud kändes stort och miljön är ju sagolik, som vanligt! Maj-Lis Pettersson var fint att lyssna till hon är så kunnig.Tusen tack! Vi kommer gärna åter, både som producent och besökare.